Témoignage de Julia Perez Etudiante Erasmus + : une mobilité stage au sein de l'administration du lycée Arago

Julia Pérez : VALORACIÓ MOBILITAT ERASMUS PERPIGNYA Curs 2017- 18 - Estada del 16/10/2017 al 14/12/2017

Hi ha molts motius pels quals volia realitzar la mobilitat a un altre país de la Unió Europea.
En primer lloc viure una experiència única que m'ha permès conèixer gent, costums i una cultura nova.

La possibilitat d'afermar i ampliar coneixements adquirits en els meus estudis.
Desenvolupar capacitats personals tals com l'adaptació a altres entorns diferents de l'habitual, integració en l'equip de treball i capacitat d'aprenentatge de tècniques professionals en l'idioma d'acollida.

El Lycèe François Aragó és un institut molt gran situat a la ciutat de Perpinyà. Acull uns 2000 alumnes que tenen la possibilitat de realitzar estudis de secundària, BAC, BTS, preparatòria per a la universitat i a més compta amb internat i mitja estada amb menjador inclòs.

Al mateix edifici, aquest centre compta amb un ampli departament on es gestiona tota l'activitat tant d'alumnes, com de professors i les activitats i serveis que tots dos gaudeixen, menjador, cantina, etc.
Aquesta planta es divideix en tres departaments els equips dels quals estan molt integrats. El departament de comptabilitat, el departament administratiu i el departament de direcció.

La meva valoració de l'experiència és molt positiva, ja que he conegut moltes i molt diferents persones i he establert molt bones relacions amb ells, tant si eren part de l'equip docent, alumnat o companys/as del mateix departament on em trobava fent les pràctiques. Tot això ha contribuït que l'estada, en general hagi estat molt agradable. A més tot l'equip amb el qual he treballat ha treballat  molt perquè aprengués tant l'idioma com tot el necessari per al meu desenvolupament personal. En el departament administratiu, he treballat en la gestió de l'activitat de l'alumnat, matrícula, lliurament de diplomes, canvi de classes segons les seves preferències educatives. I en el departament de comptabilitat en la gestió de la documentació i resultants d'operacions amb tercers, ja sigui referents al menjador, cantina o servei de neteja.

Per trobar allotjament, vaig aconseguir diverses adreces web d'empreses que es dediquen a la cerca d'habitacions i pisos de lloguer. Les dues primeres setmanes vaig llogar una habitació per Air Bnb, i amb l'ajuda de la meva tutora al país d'acolliment vaig poder trobar un pis. Va ser una tasca dura, ja que és difícil trobar un pis per tan pocs mesos sent estudiants d'ERASMUS. I vam tenir sort ja que a més ho vaig trobar en el barri antic prop del Palau dels Reis de Mallorca, el Castillet i altres edificis emblemàtics de la ciutat.